Kvalitet

JM Entreprenad är sedan flera år certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001.

Detta innebär att vi har ett ledningssystem, kallat 'verksamhetssystemet', som beskriver våra policys och mål samt våra processer och rutiner för hur vi ska arbeta för att öka vår kund- och intressentnytta, minska miljöpåverkan och arbeta säkert. I vårt verksamhetssystem finns lag- samt ISO-krav integrerade med våra egna höga krav på att överträffa våra kunders förväntningar. ISO-certifieringen genomförs av ett ackrediterat certifieringsorgan – vilket bevisar att vårt arbete faktiskt håller måttet.

Våra certifieringar

ISO 9001 certifiering / revision - kvalitetscertifiering

ISO 9001 certifiering är ett kännetecken för kvalitet i vårt interna arbetet, i relationer till våra kunder och i levererade produkter och tjänster. Vår ISO 9001 certifiering bevisar att JM Entreprenad är dedikerat till att systematiskt förbättra vår kvalitet och överträffa våra kunders förväntningar.

ISO 14001 certifiering / revision - Miljöcertifiering

Är ett bevis på att vårt miljöarbete är kompetent utfört, kommunicerat och dokumenterat i ett miljöledningssystem. Det är ett kännetecken för att vi lever upp till konkreta och erkända miljökrav.

Arbetsmiljöcertifiering ISO 45001 - systematiskt arbetsmiljöarbete

Det är ett bevis för att vi arbetar systematiskt med att stärka den fysiska och sociala hälsan på arbetsplatsen och att vi uppfyller kraven kring säkerhet, psykosocial arbetsmiljö, ledningens engagemang och medarbetarnas delaktighet.

Kvalitets-, miljö- och arbetspolicy

JM Entreprenad ska i all verksamhet främja långsiktigt kvalitets-, miljö och arbetsmiljöarbete. Det är vårt ansvar att som företag genomföra våra bygg- och anläggningsprojekt i god samverkan med våra kunder och övriga intressenter med största möjliga hänsyn till miljön och med hälsa och säkerhet i första rummet.

Processorienterat verksamhetssystem

Vårt verksamhetssystem ger oss möjlighet att arbeta strukturerat med ständiga förbättringar för att hela tiden öka vår nytta och effektivitet i verksamheten. Arbetet med verksamhetssystemet bedrivs i processgrupper av representanter med olika roller från alla delar av verksamheten. Processgrupperna träffas regelbundet, flera gånger per år för att prioritera och ta beslut om ändringar i processer, rutiner och mallar. Däremellan sker löpande förbättringsarbete via vårt förslagsystem "Förbättra".

Kundinsikt

Som komplement till vår dagliga dialog med våra kunder, genomför vi en årligen en större kundundersökning med hjälp av ett undersökningsinstitut. Syftet med undersökningen är att kartlägga hur nöjda våra kunder är. Det ger oss dock inte bara en siffra, ett NKI, utan snarare och än viktigare en ökad kundinsikt. Frågorna går på djupet och ger oss en förståelse för vilka faktorer som påverkar nöjdheten och också identifierar våra viktigaste förbättringsområden. Frågebatteriet är stort och spänner över alla områden, men innehåller också specifika frågor om upplevd kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

Vill du veta mer?

Tveka inte att höra av dig!

Andreas Ek

Verksamhetsutvecklare